Leveransvillkor - Vattenbutiken

Köp- och Leveransvillkor


Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Priser som finns på hemsidan gäller endast här, och det kan förekomma prisskillnader på samma vara i vår fysiska butik.

Vi försöker hålla vår hemsida/E-butik så uppdaterad som möjligt och försöker i största mån vi kan att leverera de varor vi erbjuder här! Om en vara är slut så kontaktar vi Er via telefon eller mail och berättar detta så vi kan komma fram till en gemensam lösning!


Vi tillämpar Konsumentköplagen och Distanshandelslagen för att säkra ert köp hos oss.

Pris

I priserna ingår moms med 25 %.

Frakt

Frakt tillkommer på alla priser om inte annat anges.
- För leveranser till utlämningställen tar vi 69kr för vanliga paket och 99kr för paket innehållande kemikalier.* Leverans till DHL utlämningsställen är fraktfritt för order över 599kr.
- För hemleveranser tillkommer den fraktkostnad som anges i kassan.


*Order under 599kr innehållandes kemikalier har en frakt på 99kr pga. tillägget DHL kräver för transport av farligt gods.


OBS! Vi kan ej leverera klorprodukter till Gotland.


Lägsta Ordersumma

Vi har inte satt någon lägsta köpesumma för att ge er största möjliga smidighet i att handla.

Leveransinformation

Det är köparens ansvar att den adress som har uppgivits vid beställningen är korrekt. För sms-avisering av leveransen behövs även ett korrekt mobiltelefonnummer. För beställare under 18 år krävs målsmans godkännande.

Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen.

Normalt levereras lagerförda varor inom 1–3 arbetsdagar (ej lördag, söndag, samt andra helgdagar). Vid specialbeställningar så som beställningsvaror och specialproduktioner kontaktas köparen om leveranstiden överstiger 1 vecka. Om leveranstiden väsentligt avviker från informationen visad på hemsidan och säljaren inte informerat om detta har köparen rätt att annullera sin order utan extra kostnad. 

Alla order skickas med DHL till deras Service Point utlämningsställen, förutom skrymmande gods som istället levereras hem med avisering. Valet av transportsätt görs av oss och beror på den totala vikten och storleken på varorna som ska skickas. Ni som kund kan själva välja vilket utlämningsställe som passar er bäst vid utcheckningen i kassan. Försändelser ligger på aviserat utlämningsställe i 14 dagar innan retur sker. 

DHL aviserar mottagaren via SMS eller mail, vanligtvis SMS. Så därför är det mycket viktigt att ange rätt mobiltelefonnummer samt mailadress. Ifall det har gått mer en 10 dagar sedan ni lagt en beställning via vår hemsida, och det fortfarande inte kommit någon avi via sms eller mail. Var vänlig och kontakta vår kundtjänst så kan vi hjälpa er att få fram ert paket.

Vid hemleverans kontaktas köparen av DHL för att avtala om leveranstid. 

Transportskada

Det åligger kunden att kontrollera godset och antalet kollin vid leveranstillfället, innan kvittering av frakthandlingar görs. Om en transportskada upptäcks ska skadan anmälas snarast till ansvarigt transportbolag och till Vattenbutiken. Synlig skada eller saknat kolli ska alltid noteras och kvitteras av chaufför. Ange kompletta uppgifter samt fotografera alltid skadan. Synlig skada, emballageskada eller saknat kolli som ej är noterad på fraktdokument vid mottagandet accepteras ej. Dold skada anmäls till Vattenbutiken inom 7 dagar efter leveransmottagning. Bifoga alltid foto på skadan vid anmälan.

Om en montering påbörjas accepteras inga reklamationer då det är svårt att skilja transportskada från monteringsskada. Vid frågor, kontakta Vattenbutikens kundcenter kundservice@vattenbutiken.se vi har bemanning alla helgfria vardagar.

Ej uthämtade paket

Beställda varor som inte hämtats ut inom fjorton, (14) dagar återsänds till Vattenbutiken. Om detta sker debiteras du en administrativ kostnad om 250kr (SEK) som härrör till Vattenbutikens kostnader för frakt, returfrakt, hantering och administration. Är den totala vikten över 20 kg skickas paketet direkt hem till er. Om detta paket ej mottages av Er debiteras en hanteringsavgift 500kr.

Avgifter

Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 

Ångrad beställning

Ifall du vill stoppa din beställning så måste detta meddelas innan kl. 12.00 dagen efter beställningen är lagd.

 

Köp- och Leveransvillkor


Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Priser som finns på hemsidan gäller endast här, och det kan förekomma prisskillnader på samma vara i vår fysiska butik.

Vi försöker hålla vår hemsida/E-butik så uppdaterad som möjligt och försöker i största mån vi kan att leverera de varor vi erbjuder här! Om en vara är slut så kontaktar vi Er via telefon eller mail och berättar detta så vi kan komma fram till en gemensam lösning!


Vi tillämpar Konsumentköplagen och Distanshandelslagen för att säkra ert köp hos oss.

Pris

I priserna ingår moms med 25 %.

Frakt

Frakt tillkommer på alla priser om inte annat anges.
- För leveranser till utlämningställen tar vi 69kr för vanliga paket och 99kr för paket innehållande kemikalier.* Leverans till DHL utlämningsställen är fraktfritt för order över 599kr.
- För hemleveranser tillkommer den fraktkostnad som anges i kassan.


*Order under 599kr innehållandes kemikalier har en frakt på 99kr pga. tillägget DHL kräver för transport av farligt gods.

OBS! Vi kan ej leverera klorprodukter till Gotland.

Lägsta Ordersumma

Vi har inte satt någon lägsta köpesumma för att ge er största möjliga smidighet i att handla.

Leveransinformation

Det är köparens ansvar att den adress som har uppgivits vid beställningen är korrekt. För sms-avisering av leveransen behövs även ett korrekt mobiltelefonnummer. För beställare under 18 år krävs målsmans godkännande.

Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen.

Normalt levereras lagerförda varor inom 1–3 arbetsdagar (ej lördag, söndag, samt andra helgdagar). Vid specialbeställningar så som beställningsvaror och specialproduktioner kontaktas köparen om leveranstiden överstiger 1 vecka. Om leveranstiden väsentligt avviker från informationen visad på hemsidan och säljaren inte informerat om detta har köparen rätt att annullera sin order utan extra kostnad. 

Alla order skickas med DHL till deras Service Point utlämningsställen, förutom skrymmande gods som istället levereras hem med avisering. Valet av transportsätt görs av oss och beror på den totala vikten och storleken på varorna som ska skickas. Ni som kund kan själva välja vilket utlämningsställe som passar er bäst vid utcheckningen i kassan. Försändelser ligger på aviserat utlämningsställe i 14 dagar innan retur sker. 

DHL aviserar mottagaren via SMS eller mail, vanligtvis SMS. Så därför är det mycket viktigt att ange rätt mobiltelefonnummer samt mailadress. Ifall det har gått mer en 10 dagar sedan ni lagt en beställning via vår hemsida, och det fortfarande inte kommit någon avi via sms eller mail. Var vänlig och kontakta vår kundtjänst så kan vi hjälpa er att få fram ert paket.

Vid hemleverans kontaktas köparen av DHL för att avtala om leveranstid. 

Transportskada

Det åligger kunden att kontrollera godset och antalet kollin vid leveranstillfället, innan kvittering av frakthandlingar görs. Om en transportskada upptäcks ska skadan anmälas snarast till ansvarigt transportbolag och till Vattenbutiken. Synlig skada eller saknat kolli ska alltid noteras och kvitteras av chaufför. Ange kompletta uppgifter samt fotografera alltid skadan. Synlig skada, emballageskada eller saknat kolli som ej är noterad på fraktdokument vid mottagandet accepteras ej. Dold skada anmäls till Vattenbutiken inom 7 dagar efter leveransmottagning. Bifoga alltid foto på skadan vid anmälan.

Om en montering påbörjas accepteras inga reklamationer då det är svårt att skilja transportskada från monteringsskada. Vid frågor, kontakta Vattenbutikens kundcenter kundservice@vattenbutiken.se vi har bemanning alla helgfria vardagar.

Ej uthämtade paket

Beställda varor som inte hämtats ut inom fjorton, (14) dagar återsänds till Vattenbutiken. Om detta sker debiteras du en administrativ kostnad om 250kr (SEK) som härrör till Vattenbutikens kostnader för frakt, returfrakt, hantering och administration. Är den totala vikten över 20 kg skickas paketet direkt hem till er. Om detta paket ej mottages av Er debiteras en hanteringsavgift 500kr.

Avgifter

Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 

Ångrad beställning

Ifall du vill stoppa din beställning så måste detta meddelas innan kl. 12.00 dagen efter beställningen är lagd.