Byte, returer & reklamation - Vattenbutiken

Byten, Returer, och Reklamationer


Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- eller bankgirokonto. Om köpet gjorts med kortbetalning återbetalas till samma kort från vart köpet genomfördes. Detta sker automatiskt via Klarna Checkout.

Återbetalningen sker inom 3 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Köp dina julklappar i lugn och ro, vi förlänger öppet köp till 15/1-2025*

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad.
Du som kund ska ha sänt tillbaka den vara du vill returnera senast inom 14 dagar från åberopat ångermeddelande. Om en vara är använd eller skadad kan vi göra värdeminskningsavdrag som kan vara upp till 100% av varans värde beroende på skicket.

OBS! Just nu har vi öppet köp fram till den 15e Januari 2025.

Varor som är specialtillverkade till kund faller inte under ångerrätt då varan oftast är i specialmått, färg eller annat avikande utförande som enbart passar köparen. Det innefattar t ex måttbeställda pooltak, poolliner och poolskydd.


Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Kund ansvarar själv för att produkten returneras säkert till oss. 

Returadress är:
Vattenbutiken på Nätet Åre & Stockholm AB
Fabriksvägen 5b
186 32 VALLENTUNA
 

Återbetalningen sker inom 3 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Regler gällande returer och byten av badkläder:

För att returnera badkläder till oss så är det ett par punkter som måste uppfyllas för att returen/bytet ska bli godkänt. Är inte alla punkter uppfyllda så förbehåller vi oss rätten att skicka tillbaka varan till kunden eller endast kreditera delar av köpesumman som kompensation.

- Badkläderna får EJ vara använda på något sätt.
- Eventuella sanitetsskydd måste sitta kvar i badplagget.
- Badkläder måste testas med vanliga underkläder på.
- Alla lappar och dylikt ska sitta kvar.
- Originalpåsen ska skickas med.
- Varan ska vara i säljbart skick.
- Vattenbutiken står för den slutliga bedömningen om att returen/bytet är godkänt.

Returadress är:
Vattenbutiken på Nätet Åre & Stockholm AB
Fabriksvägen 5b
186 32 VALLENTUNA
 


Vi löser ej ut paket som är skickade mot efterkrav eller postförskott.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt.

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan är Vattenbutiken tillhanda återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Vattenbutiken ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt handahavande. Fraktkostnader för returen av reklamationer står Vattenbutiken för mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvittot för frakten eller en kopia.
Produkter som måste felsökas av en underleverantör kan försena hanteringen p.g.a. extra transporter och hantering. 

Returadress är:
Vattenbutiken på Nätet Åre & Stockholm AB
Fabriksvägen 5b
186 32 VALLENTUNA

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Skadat gods/fraktskador

Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten.
Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Vid en eventuell tvist ska den lösas i antingen Allmänna Reklamationsnämnden, (ARN) i Sverige eller i European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR)
ARN http://www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR http://ec.europa.eu/odr